Co zrobić, kiedy mechanik nas oszukał?

Choć w chwili, kiedy poszukujemy warsztat samochodowy, staramy się wybrać najlepszy, to nie zawsze uda się nam ustrzec przed oszustami. Wówczas należy zadać sobie pytanie: co zrobić, jak mechanik nas oszukał? Do kogo zaskarżyć warsztat? Do kogo zgłosić się po pomoc?

Domagaj się protokołu zdawczo-odbiorczego!

Z chwilą oddania samochodu do naprawy, kierowca może domagać się spisania, a także wydania kopii protokołu, który ma przedstawiać stan przekazywanego auta. W protokole zawiera są informacje na temat między innymi usterek zleconych do naprawy, a także opis wyposażenia dodatkowego pojazdu, ilości paliwa oraz przebiegu samochodu. Dokument tego typu jest zabezpieczeniem przed ewentualnymi wypadkami oraz oszustwem mechanika, a także dowodem na to, w jakim stanie był pojazd w momencie oddawania go do warsztatu samochodowego.

Odpowiedzialność leży po stronie serwisu

Kierowcy nie są pozostawieni sami sobie i nie mogą czuć się całkowicie bezsilni. Serwis samochodowy ponosi odpowiedzialność zarówno deliktową, jak i kontraktową. Pierwsza z nich wynika z czynu niedozwolonego, a także niezwiązanego z zawartą umową. Druga oznacza, że warsztat samochodowy jest zobowiązany do naprawienia szkody, która wynika z niewykonania, bądź nienależytego wykonania obowiązków w ramach zawartej umowy.

Zwróć uwagę na auto podczas odbioru!

Odbierając auto, należy dokładnie obejrzeć elementy zewnętrzne auta oraz to, czy nie posiada widocznych usterek. Sporządzany jest wówczas protokół odbiorczy z informacjami o naprawie, stanie technicznym i tym podobne.

Klimatyzacja samochodowa gorzów

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*